Шаблоны Joomla 3 тут

МАН та робота з обдарованою учнівською молоддю

Останнє оновлення: Вівторок, 19 листопада 2013 Автор: Володимир

Однією з форм роботи з творчо обдарованою молоддю є Мала академія наук України (МАН).

МАН - це структурна складова системи позашкільної освіти, яка сприяє виявленню здібностей, обдарувань, і самовизначенню та реалізації учнів шляхом залучення їх до пошукової, експериментальної, дослідницької роботи в різних галузях науки і техніки.

У процесі навчання учні в МАН під керівництвом вчителя-предметника проводять певну науково-дослідницьку роботу, з якою потім виступають на наукових конференціях, колоквіумах, захищаються під час конкурсу-захисту.

Педагогічний процес у МАН мас свої особливості, які відрізняють його від звичайних уроків у школі. І, перш за все, це те, що плани й програми наукових гуртків, клубів, секцій, на відміну від стабільних навчальних програм, охоплюють такі галузі знань і практичної діяльності, які виходять за межі уроку, враховуючи індивідуальні інтереси та творчий потенціал (можливості) конкретних дітей.

Для того, щоб учень виявив бажання працювати над науковим дослідженням, у нього необхідно пробудити це бажання, сформувати дослідницьку мотивацію. Із членами НТУ необхідно 1-2 рази на місяць проводити заняття, спрямовані на розвиток інтелектуальних умінь. Кожне заняття покликане ставити конкретні завдання, які допоможуть школярам по-новому поглянути на власну інтелектуальну діяльність, оцінити досягнення людей, що мають великі успіхи в науці.

Діти завжди дуже серйозно й охоче працюють в лабораторіях поруч із науковцями, пишаються тим, що хоч і маленьке, але таке важливе відкриття зробили. Вони мають перед собою приклад – як треба працювати, розуміють, що їхня праця буде використовуватись і в подальшій роботі цих лабораторій. Головним є те, що учні вчаться ретельно проводити дослідження, оволодівають складними методами обробки результатів і переконуються: справжня наука не може бути надуманою, а результати завжди грунтуються на дійсно доведених фактах. Крім того, учні вчаться шукати і реферувати наукову літературу, писати звіт, захищати свої ідеї, обстоювати власну позицію, брати участь у наукових дискусіях. Вони мають можливість обмінюватися досвідом своєї роботи, виступаючи на конкурсах-захистах МАН. Діти з нетерпінням чекають їх.

15 лютого на базі Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка розпочався ХХІІ обласний конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів – членів Полтавського територіального відділення Малої академії наук України. У ньому брали участь і учні Шишацької спеціалізованої школи ім.В.І.Вернадського. У секції правознавства – Ткаченко Інна (учениця 11-Б класу); у секції всесвітня історія – Пацера Інна (учениця 11-Б класу); у секції аграрні науки – Шаповалова Аліна (учениця 11-А класу); у секції фольклористика – Сухаренко Альона (учениця 9-А класу); у секції біологія – Дупак Валерія (учениця 11-Б класу). Усі учні готувалися цілий рік, успішно виступали. Дупак Валерія посіла ІІ місце у ІІ етапі конкурсу-захисту.  

Набуті в МАН знання, уміння і навички, наполеглива праця на результат стануть для дівчат надійним фундаментом для плідної наукової роботи в майбутньому, опанування престижної професії у вищих навчальних закладах. Це – шлях до створення кращих можливостей для самореалізації обдарованих дітей, формування атмосфери наукового спілкування. Переконана, що у майбутньому їм знадобляться набуті знання, навички пошукової, дослідницької роботи, вміння самостійно проводити експерименти, працювати з науковою літературою.

                                                  Ярова Р.О, керівник НТУ «Паросток»

Перегляди: 348

Додати коментар


Захисний код
Оновити